Hybrid Sunscreen Terbaik | Aloe Vera Sunscreen Yang Tidak Berminyak, Sesuai Untuk Kulit Kering & Semua Jenis Kulit

Hi everyone! It’s me sharing about sunscreen terbaik again because sunscreen is very important and it has become my number one skincare product. Then, it should be yours too!


For today’s post, Sarah nak share tentang satu teknologi sunscreen yang baru which is hybrid sunscreen. Dan Sarah akan share one my of favourite hybrid sunscreen which is Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen!

Originally, sunscreen ada dua jenis iaitu chemical dan physical sunscreen. So sebelum Sarah explain tentang hybrid sunscreen yang tengah hype sekarang, kita mesti tahu dulu tentang kedua-dua jenis sunscreen tersebut.


Apa itu chemical dan physical sunscreen?

Chemical sunscreen - sunscreen yang ada chemical filters dan berfungsi untuk perangkap UV rays ke dalam kulit. Ia menukarkan radiasi solar kepada haba dan release-kan semula dari kulit.

Contoh chemical filters :
  • Avobenzone, Oxybenzone, Octisalate, Octinoxate, Octycrylen, Univul A Plus Tinosorb S, Univul T 150, Parsol SLX, Eamsule
Physical sunscreen - Titanium dioxide dan zinc oxide adalah physical filter yang ada dalam sunscreen ini. Kedua-dua komponen ni berfungsi dalam menghalang UV rays daripada masuk ke kulit dengan buat dia terpesong ke tempat lain.

Apa itu hybrid sunscreen pula?

Hybrid sunscreen ialah kombinasi kedua-dua chemical dan physical sunscreen. Ia ada UV-reflective properties dari physical sunscreen dan UV-absorbing + altering properties dari chemical sunscreen. Basically, hybrid sunscreen lebih bagus sebab ia ada kedua-dua benefits dan chemical + physical filters.


Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen is the first Hybrid sunscreen yang Sarah pernah cuba dan honestly, Sarah sangat impressed dengan aloe vera sunscreen ni. 



Sarah dah guna aloe vera sunscreen berbulan-bulan. Dan Sarah perasan tekstur kulit Sarah jadi lebih smooth dan tak pernah break out. My everyday makeup selalu nampak on-point sebab ia takde white cast.


Sarah suka aloe vera sunscreen terbaik ni sebab ia terus bagi effect moisture dan hydrating bila pakai. Its absorbs well into my skin, tak rasa heavy dan berminyak. Walaupun Sarah jenis kulit kering, ia juga sunscreen untuk kulit berminyak. Basically, sesuai untuk semua jenis kulit! Hansaegee Nature Aloe Vera adalah hybrid sunscreen yang bagus.

Kulit muka still moisturise walaupun dah travel jauh

Kelebihan Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen

Sunscreen Mesra Wuduk


Kalau Sarah pergi jalan-jalan, Sarah memang malas nak bawa banyak barang macam makeup remover dan cotton pad every time nak pergi solat. Lebih-lebih lagi Sarah ni bekerja dan semua urusan nak cepat. So, Sarah memang akan guna aloe vera sunscreen sebab ia bukan waterproof which means ia sunscreen yang boleh basuh dengan air saja. Amazing kan? After that, Sarah akan reapply sunscreen ni sebelum pergi mana-mana.

Tekstur Tidak Berminyak & Moisturize


Since sunscreen ni mengandungi aloe vera, sememangnya ia akan buat kulit Sarah rasa hydrating dan moisturize. Walaupun Sarah berjalan banyak, muka Sarah takde rasa kering dan kusam. Sarah rasa this aloe vera sunscreen life saver sebab senang nak buat daily activities. Muka Sarah pun takde berminyak walaupun berpeluh banyak sebab ia absorb well dalam kulit Sarah. Worth sunscreen untuk kulit berminyak. Rasa selesa je sepanjang hari. 

Sun Protection SPF50+


Rasa selamat bila tahu aloe vera sunscreen ada SPF 50. Untuk pengetahuan semua Sunscreen SPF 50 adalah bare minimum untuk bagi full protection pada kulit kita. Bilangan SPF juga penting tau dalam tempoh pendedahan matahari. Untuk SPF 50, ia dapat tahan sehingga 98% dari sinaran UVB.

No White Cast

Walaupun tekstur aloe vera sunscreen berwarna putih, ia tidak meninggalkan no white cast. Senang je nak blend dan warna putih dari aloe vera sunscreen terus (poof!), jadi invisible dekat kulit. 

As you can see, kulit Sarah tak nampak kelabu pun sebab ia sunscreen tanpa white cast.


Overall, Hansaegee Aloe Vera Sunscreen ialah hybrid sunscreen terbaik. Sangat moisturizing, tidak berminyak, takde white cast dan takde buat muka Sarah jadi irritation. Good sunscreen untuk kulit berminyak dan semua jenis kulit!

That’s all for today! See you on my next post. Love, xoxo.

Comments