6 Ciri-Ciri Aloe Vera Sunscreen Terbaik - Tekstur Ringan & Tidak Berminyak Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Hello everyone! Lately ni, Sarah dah rajin pakai sunscreen sebab Sarah baru tahu yang sangat penting rupanya pakai sunscreen setiap hari. Sarah selalu ingat yang sunscreen hanya penting untuk melindungi kulit kita dari kena sinaran matahari tapi sebenarnya boleh juga buat kulit kita jadi lebih cantik. Kita semua mesti nak kulit muka yang cantik kan? Setiap orang ada jenis kulit muka yang berbeza dan setiap produk mesti beri kesan yang berlainan. So Sarah sekarang dah try banyak sunscreen sebab Sarah masih mencari sunscreen yang sesuai dengan kulit Sarah.


Sarah perasan yang sejak Sarah rajin pakai sunscreen dekat muka Sarah, kulit muka Sarah jadi lagi better dari sebelum ni even tho Sarah konsisten pakai produk skin care yang lain. Dekat Malaysia ni, kesedaran penggunaan sunscreen tak banyak. So Sarah nak spread awareness ni! Kita kena tahu walaupun kita dah buat semua steps untuk dapat kulit yang glowing dan flawless, takde function juga kalau kita tak tambahkan sunscreen dalam basic skincare routine kita. So harini Sarah akan review satu sunscreen - Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen. Keep reading to find out my thoughts on it!

6 Ciri-Ciri Aloe Vera Suncreen Yang Bagus Untuk Kulit Wajah:

    1. Sun protection SPF50+ PA+++

The SPF 50+ and PA+++ already wow me! Kita disarankan untuk memilih sunscreen yang mempunyai sekurang-kurangnya SPF 30, dan sunscreen SPF 50 dah cukup baik untuk kita. PA pula ialah tahap perlindungan dari sinaran UVA. Lebih banyak simbol +, lebih banyak perlindungan sebab sinaran UVA boleh timbus ke dalam kulit kita dengan lebih dalam.


Sebagai rujukan:
PA+ : Mempunyai perlindungan dari sinaran UVA
PA++ : Perlindungan yang moderate dari sinaran UVA
PA+++ : Perlindungan yang terbaik dari sinaran UVA
PA++++ : Perlindungan yang tinggi dari sinaran UVA

    2. Tekstur ringan dan smooth feeling


Sunscreen aloe vera ni takde bagi thick feeling. Rasa smooth je bila apply sebab sunscreen ni blends well and senang absorb. Tekstur sunscreen pun ringan dan tak clog pores. It’s a good sunscreen texture!

    3. Sunscreen Untuk Kulit Berminyak & Boleh Melembapkan Kulit


Tekstur sunscreen aloe vera ni ringan dan tak clog pores. So untuk sesiapa yang ada jenis kulit berminyak, sunscreen ni memang a good choice for you! Sunscreen terbaik ini tidak berminyak bila apply di muka. Muka pun takkan rasa berminyak even tengah berpeluh. Sunscreen ni ada bahan utama iaitu aloe vera yang boleh melembapkan kulit muka.


    4. Soothing skin irritation 

Since this is sunscreen aloe vera, ia juga boleh soothing kemerahan pada muka dan calm the skin. Krim siang terbaik ini juga ada cool effect dan takkan rasa gatal-gatal pun bila dah apply kat seluruh muka.


    5. As makeup base


Nak tahu cara makeup tahan lama? Guna aloe vera sunscreen sebab ia memang sangat moisturising so kita boleh guna sunscreen ni as primer. Kita punya makeup akan lebih pigmented, takkan piling or cakey pun bila guna Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen. Nampak lawa je and boost your confidence!

    6. Hybrid sunscreen terbaik 


Kalau korang pernah dengar tentang chemical dan physical sunscreen, korang kena tahu yang ada juga hybrid sunscreen. Hybrid sunscreen ialah sunscreen yang ada gabungan antara kedua-dua kelebihan chemical dan physical sunscreen. And Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen is one of the best hybrid sunscreen! No white cast bila apply and so many benefits! Yang paling best, sunscreen ni is not waterproof which means it is sunscreen yang boleh basuh dengan air saja. Memang senang kerja kita everytime kita nak solat.


Bahan Utama Aloe Vera Sunscreen Terbaik:
  • Aloe vera
Aloe vera semestinya dapat memberi kelembapan pada kulit muka, soothes and calm skin irritation which means sangat sesuai untuk pengguna yang ada kulit sensitif.
  • Glycerin, Sodium Hyaluronic & Allantoin
Ingredients ini juga dapat memberi kelembapan pada kulit muka dan bagi glowing effect pada kulit kusam. Sesuai untuk pengguna yang ada kulit kering macam Sarah!
  • Centella Asiatica Extract, Morus Alba Bark Extract, Orchid Extract
Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen SPF 50, krim siang terbaik yang menggunakan natural plant extract.


Aloe Vera Sunscreen ni ada 70g, which is banyak dan boleh pakai untuk berbulan-bulan. Sarah suka sunscreen ni dalam tube form, just picit instead of celup jari dalam sunscreen. Rasa lebih hygiene. Lubang tube pun tak besar, so easy to squeeze the sunscreen.

Cara Pakai Suncreen:


Guna sebagai last step untuk basic skincare routine. Sapu dan ratakan Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen SPF 50 dengan amount yang moderate di seluruh kulit muka.


Sarah guna two fingers method untuk measure berapa banyak yang Sarah diperlukan untuk each application. Yang penting, kita kena reapply sunscreen setiap 3-4 jam untuk kekalkan benefits this sunscreen on our skin!

Personal review:


Selepas Sarah try Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen, Sarah rasa teskturnya memang ringan dan rasa nice je bila apply. Sunscreen ni juga takde buat muka rasa jadi kusam dan berminyak kat muka Sarah. Kulit muka Sarah memang rasa lembap bila pakai sunscreen ni. Bila blend rasa macam moisturizer instead of like typical sunscreen. Dan Sarah tertarik bila Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen claims yang ia Alcohol-Free, Paraben-Free, Silicon-Free, Sulfate-Free, Allergen-Free, which means sunscreen ini juga selamat untuk sesiapa yang ada kulit sensitif. 

Overall opinion:

Do I like it?
Yes! Sunscreen terbaik!

Will I re-purchase it?
Yes!

Do I recommend it?
Yes, Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen is all nice actually – the ingredients are nice, and its SPF and PA rating is good.

Thank you for your time and I hope this will help! These are just my personal thoughts, experiences and preferences. Keep checking back for more reviews.


Hansaegee Nature

Comments

  1. Lenne pun suka sunscreen ni! Sangat lightweight and tak bagi irritation langsung kat kulit. Always in rotation with my Sunplay sunscreen! xx

    Lenne | lennezulkiflly.com

    ReplyDelete

Post a Comment